lördag 24 januari 2009

mimi...

Mimi är mitt namn, Gustaf säger så om mig iaf! Är så härligt att vara här så! :)

Torsdagen började med att släppa ut hästarna och senare köra Gurra till dagis. och där blev jag kallad barnflickan! :) dom känner igen mig iaf! jhgfdsa<6898´7779++++ skriver gustaf nu...han sitter i mitt knä och hjälper mig!
senare åkte jag och Tord och hämta hö o Bodåker(?) och Tord satt i telefon hela resan´dit och hem...så kul var det eller inte! Sen körde jag ut dom till E4:an och så åkte dom med Jan-Olov Persson till Finland....Järsöfaks skulle starta! :)
Tog in hästarna, hämtade Gurra, lagade mat. Det blev Spaggetti och köttfärssås, gott tyckte ungarna!:) kvällen avslutades kl 20,30 då vi somane allihopa när vi skulle försöka få gurra att sova...haha...

Fredagen började med att mata hästarna, köra gurra till dagis, tog ut hästarna, mockade, fyllde vatten och foder, körde 4 hästar, tog in hästarna, borstade ur svansarna, hämtade Gurra på dagis och åkte och handlade lite.
PÅ kvällen skulle vi åka in och hyra film. När vi kommer in så har jag glömt plånboken hemma så det var bara att vända och åka hem och hämta den och in i gen. varav när vi var hemma så skulle pront Paticia ha med Douglas i bilen. han luikade inge vidare kan jag säga. och när vi hade låst bilen så råkade jag sätta i gång larmet som utlöste när dogge rörde på sig...haha...va pinsamt!
Gurra lånade Gnottarna som vi idag har 3 gånger!
innan jag somande pratade jag med Coffe i telefon i typ 2 timmar och vi kom underfum med en del bra grejjor som jag berättar senare! :)

Idag började jag med att fodra kl 6 och sen sova till halv 8 då jag ringde och väckte Coffe. han skulle vara först ut i backen med brädan! Han är i Vemdalen med hans jobb.
sen när vi skulel äta frukost så ringer A-K och säger att hästana i Sund-bo har rymt!! FAn tänklte jag och började tänka på järnvägen och E4 som ligger intill när vi kommer dit hittar vi tre av hästarna på järnvägen!!! Som tur var så fick vi tag i dom innan tåget kom....vi var så lättade och dom andra tre hade redan sprungit in så det blev inte så mycket "jaga" häst... och tur var väll det.
Åkte hem och tog ut hästarna här och sen gick vi in och åt frukost. Sen så gjorde Sofie och Patricia stallet medans jag och gurra gick upp och matade märrarna..:) Tack Sofie du är en ängel! Utan dig vet jag inte hur jag skulle klara mig ibland!
och nu är vi bara inne och tar det lugnt!

och vet ni som är så bra?? BLONDINBELLA ÅKTE Ur Let´s dance i går! TJOHOOOOO!!!!:D:D


I morgon ska vi till Älsklings Lina och MaryKay grejs...ska bli intressant!

Puss på er och skriv gärna en rad! :)

Inga kommentarer: