torsdag 13 augusti 2009

Basse


Ja jag fick juh åka hem tidigare från jobbet i går pga av Basse blödde så pass mycket så vi fick ringa veterinären.

Kommer hem och ser att basse är full i torkat blod och då menar jag verkligen full! Calles bakben var fulla i blod med (basse har väll kliat sig på honom för vi hittade inga sår) Sen Var stugan, täckten och vatten byttan full i blod med. Min bror tyckte det såg ut som ett slakthus och tamme fan det gjorde det.


Jaja veterinären kom. Och jag blev förvånad av att hon kunde något om hästar och inte var rädd för dem. Var glatt överraskad att en D-Veterinär som var kunnig.


Jaja som detvar så fick han drän och sys med 2 stygn som ska tas på Måndag.

Jag ska tvätta rent och hålla såret öppet och sen ge honom peneclin varje dag i 6 dagar. :S


men men han kommer bli bra med det är den värsta tiden att göra sig illa röt månad och allt!!


men men det e bar att hoppas att det inte blir värre.




Puss å hej leverpastej!

2 kommentarer:

camilla sa...

huu så läskigt! Tur att det gick bra!

Babbi sa...

Grattis till vinsten hos Gunsans Digitala Galleri! Du kommer inte att bli besviken :D.../Babbi